Thursday, April 9, 2009

Qada' tag Ayu, pastu dpt pulak tag baru

Assalamualaikum wrt wbt..

Alamak! Kena tag ke?

Sebenar ada 2 tag yg perlu dijawab;
1) Dari Pn Suhayu Ekhwan (yg ni smpi naik reput tag tu, aku tak jwb2 gak… sori ayu.. ampun..)
2) Dari En Hyeree, bapak presiden PPMAJ

K la… meh nak jwb…

Tag 1 : From Ayu..
Direction: Once you've been tagged, you have to write a blog with 16 random things, facts, habits or goals about you. At the end, choose 16 people to be tagged, listing their names and why you choose them. Don't forget to leave them a comment or tag them in your note to read this.

Mak aiii byknyer… 16 tu… tawar bleh? He3

1) Seorang isteri kepada suami, seorang anak kepada ibu ayah, seorang menantu kepada mentua, seorang future ummi kpd future child, seorang kuli kepada majikan dan yg paling penting seorang hamba kepada Pencipta.

2) Anak bongsu dari 9 beradik. Aku ada sorang je kakak. Yang lain sume abang. Tp sume abg2 aku bole wat keje rmh, sbb mak dah train diorg dr kecik. Klu tak, sianla mak aku…

3) For this time being, aku dah ada 36 org anak buah n sorang cucu.. hu3.. dah tua dah.. anak buah sulung aku dah slamat dapat sorang putri aritu.. (paling kopak ms raya ar… tebal tu 'angpow' yg nk kena 'pow')

4) Alhamdulillah, aku ada 'teman sepanjang jalan' yg sgt setia, penyayang, memahami, penyabar, menjadi guru, teman, penghibur, tukang pujuk, n sume2 la… sempurna utk aku yg byk kekurangan ni, mdh2an kekal hgga ke syurga.. ameen…

5) Cepat tersentuh hati, nnt mata merah je tahan sebak. Tu kira cengeng ke? Ye la kot.

6) To be honest, aku susah nak puji orang, klu aku puji tu, maksudnya mmg betul2 superb la.. dan, aku juga ssh nak kutuk org, klu smpi aku kutuk or marah or lempar brg ke, maksudnya mmg superb punye teruk la tu. Aku pun tak tau sikap ni ok ke tak.. mgkn ok pd satu keadaan mgkn juga tak ok pd satu keadaan.. hmmm.. kena baiki kot..

7) Aku suke la sgt pd benda2 yg comel2, kiut2, kraf2 tu, n most important, hand made, not machine made ye… lm aku tak melayan benda2 ni, kat Jordan ni ssh nak cr bahan.. Balik mesia nnt la stat projek.. (tp hubby kater… takyah susah2, kita bli siap je.. tak pening kpl.. ho3, sbb klu aku sakit kepala hand sape plak nak kena urutkan…masalah gak tuh!)

8) Tak suke bg arahan, so aku tak suke jd bos.

9) Goal byk la sgt… seiring dgn masa dan usia… insyaAllah… doakan yg terbaik utk kami…

10) Suka jalan2, jauh perjalanan, luas pandangan… walaupun kdg2 selepas luas pandangan tu, terasa ciput je pandangan dlm wallet.. hu3

11) Aku tak suka sgt membaca. Membaca kerana perlu membaca atau membaca kerana aku rasa suke nak baca. Sebab tu aku bukan jenis yang layan novel or cerpen or sajak etc.. Aku lebih rela serabut dengan nombor berbanding huruf. Sebab tu aku takleh jd macam Pn Suhayu.. ada degree law.. he3, klu buka buku business law.. mcm ada bling2 je depan mata ni..

12) Aku tak brape pandai pilih baju bunga2, klu abstrak or plain its ok.. So, klu aku pki bj ada corak bunga2 kmgknn besar bkn aku yg pilih, sm ada hubby, mak, mak mentua, adik bradik or kwn2.

13) Aku ni extrovert n introvert combination. Sbb tu klu aku ckp aku suka outdoor activity rmi yg mcm confuse je. Yg jd batas, kebanyakan outdoor activity ni penuh dgn org lelaki, klu ade pompuan pun campur sana sini, tu yg terbantut hajat tu..

14) Aduhai… ape lg nk tulis nih..

15) Aku dah tak tau nk tulis ape lagi la ayu...

16) No. 14 n 15 pun fakta juge… he3… Mgkn byk lagi ttg aku yg aku sdiri tak prasan, mgkn2 kwn2 lbh tahu kot.. Xpe la, stakat tu je la dl, tp goal plg besar 'mati dlm akidah yang benar dan ada ruang di syurga nnt' ameen…

*Kali ni aku tak berhajat lg nak tag sape2, cumanya hopefully dgn tag ni makin eratkan ukhuwwah kita ye pn ayu… he3


Tag 2 : From Hyeree

1.anda rasa anda hot?
Tgh hot makan nasi goreng pedas nih..

2.upload gambar kegemaran anda?



3.kenapa anda suka gambar ini?
Sbb rindu nk makan kerang bakar

4.bila kali terakhir makan pizza?
Bila ye..? tahun lepas kot

5.lagu terakhir yang anda dengar?
Lagu yg hubby nyanyi, ciptaan sendrik, takde tajuk sbb tak masuk recording studio

6.apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini?
Oooh… byk… tak terkata byknyer

7.selain name sendiri,anda suke dipanggil dgn nama apa?
Takleh kasi tau

8.tag lagi 6 org?
-Pn Nani
-En Zuhair
-En Saifullah
-Nazirah
-Pn Shiela
-Pn Jannah

9.siapa no.1 pada anda?
Kwn 1 matrik, 1 u, 1 rmh sewa, 1 jantina, 1 agama, hmm 1 ape lg ye..

10.org no.3 ada hubungan dgn sesiapa?
Mestila ada, klu xde camne nak idup

11.kata sesuatu mengenai org no.5?
Selamat membuat preparation menyambut orang baru!!!!

12.bagaimana pula org no.4?
Rajin study tu…

13.pesanan kpd no.6?
Nak order baju mcm Kyra bleh?

4 comments:

  1. ewah..ewah.. kedebush aku juga terkena lagi.. jgnlah sebut2 degree aku..malu lo.. aku kan full house manager keh3x..
    insyaAllah smg makin erat ukhuwwah antara kita ye pn Ara..

    ish2,,sob..sob..sob.. aku nak juga gambar tu... ko saje je letak gambo tu.. uwah..uwahh.. nak balik msia..!!! :'(

    ReplyDelete
  2. ara..puan jannah tu kita ke...kuikuk..mana tahu ada orang lain..kang terperasan buat tag pulak...

    ReplyDelete
  3. to uwais amzar's family: bukan kenakan la.. aku respect tau sape ade degree tp nak jd full house manager.. proud oo

    he3.. psl gmbr tu aku terbekenan lak nk upload, ko jgn la sedey2 ek.. nnt blk mesia makan puas2

    ReplyDelete
  4. to jannah: tidak syak lagi.. andalah orangnyer.. he3

    ReplyDelete